Haber

İstanbul Havalimanı olası bir depreme hazır

Kahramanmaraş merkezli sarsıntı, gözleri İstanbul’a çevirdi.

Megakentin olası bir Marmara depremine hazır olup olmadığı tartışılırken, İstanbul Havalimanı’nın tüm tasarım süreçlerinin depreme uygun olarak yürütüldüğü bildirildi.

İlk yapıldığında hazır

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’dan yapılan açıklamada; İstanbul Havalimanı için farklı kanallarda bazı değerlendirmelerin yapıldığı, olası deprem senaryolarının İstanbul Havalimanı’nda planlanan tüm tesis ve yapılara olası etkilerinin 2015 yılı tasarım aşamalarında dikkate alındığı vurgulandı.

Açıklama şöyle devam etti:

Sahaya özel sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı

Bu amaçla İGA, Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporunu hazırladı ve bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Sarsıntı Mühendisliği Bölümü Fahri Profesörü Mustafa Erdik, Tremor Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yürütme Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Kolu Lider Prof. Dr. Atilla Ansal liderliğinde ulusal ve uluslararası bir ekiple çalıştı. Söz konusu raporda, meydana gelebilecek gelişigüzel bir sarsıntının kaynak fayları üzerinde olası etkilerinin sarsıntı tehlikesi açısından belirlenmesi amacı ile bölgeye özel sismik tehlike değerlendirmesi yapılmış; Kat ve bina tasarımında kullanılacak sarsıntı yükleri İstanbul Havalimanı’na özel olarak belirlenmiştir.

Kesintisiz hizmet hedefi

Açıklamada, İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat’ın görüşlerine de yer verildi.

Polat, ‘475 yıldır tekrar eden DD2* depremi’Kesintisiz hizmet verme ilkesiyle İstanbul Havalimanı’nın projelendirme ve inşaatının tamamlandığını ifade ederek, şunları kaydetti:

‘Binalarımızın tamamında operasyonlar kesintiye uğramayacak’

Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında hasar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibinin işlemesiydi. Beklenen İstanbul depremi durumunda, terminal, hava trafik kulesi, enerji kulesi dahil tüm binalarımızda tasarım ve inşaat çalışmalarımızı deprem modellememiz çerçevesinde, işletmede kesinti olmayacak şekilde gerçekleştirdik. merkez, ARFF istasyonları ve hava tarafında ‘pist-apron-taksi yolları’.

Polat, havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapının değiştirilerek olası sarsıcı yükler de dahil olmak üzere havalimanı işletmeciliğine uygun hale getirildiğinin de altını çizdi.

nazilliajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu